Narrow screen resolution Wide screen resolution Auto adjust screen size Increase font size Decrease font size Default font size

Pihlajaveden ala-aste, Keuruun kaupunki

Mainospalkki
Etusivu Kuvagalleriat Kädentaidot 2009 - 2010 Teatterimatkan juttuja 7.10.2009
Teatterimatkan juttuja 7.10.2009 PDF Tulosta Sähköposti
20.10.2009 16:54

Oppilaiden kertomuksia teatterimatkalta  7.10.2009.....................................

Matkakuvia
Piirustuksia

Teatteri koulussa - koulu teatterissa

Lähdimme normaalilla taksikyydillä kouluun. Siellä me odotimme, että bussikyyti tulee. Kesti kauan ennen kuin bussi tuli. Bussissa pääsin Miskan viereen. Miskan kanssa puhuimme esim. Youtube-videoista ja yritimme keksiä jotain ajanvietettä. Vihdoin pääsimme teatteri Ahaan edustalle.
Sitten menimme sisälle katsomaan Tatun ja Patun outoa lomaa. Siellä Tatu ja Patu yrittivät puhua ihmisille, mutta eivät pystyneet. He törmäsivät Jori-serkkuunsa jolla oli hirveä kiire. He tuskin ehtivät tutkia museon kun Jori jo tempasi heidät mukaansa. Kun hän näytti Tatulle ja Patulle kaupunkia heidän tiensä erosivat.
Tatu ja Patu päättivät mennä kylpylä Vesikkoon rentoutumaan, mutta he joutuivat päiväkoti Esikkoon. Aluksi he eivät tajunneet olevansa päiväkodissa, mutta kun he tajusivat sen, niin heitä harmitti. Pikkulapset yrittivät auttaa, mutta se ei onnistunut. He pääsivät livahtamaan yhden pikkulapsen kotimatkassa. He löysivät Jorin ja hän kertoi miksi oli niin kiireinen: ”Koska minä yritin ostaa yhtä jäätelökioskia. Seuraavalla kerralla lupaan ettei minulla ole kiire.” Sitten Tatun ja Patun juna jo tulikin.
Kun teatterielämys oli ohi, menimme ruokailemaan ravintola Amarilloon. Vatsat täysinä palasimme iloisin mielin kotiin. - Markus -

Meidän koulumme oli lähdössä teatteriin. Linja-auto saapui pihaan kaikki ryntäsivät sisälle.
Linja-auto lähti liikkeelle kaikki olivat todella innoissaan. Matka oli jo puolessavälissä ja pysähdyttiin välipalalle. Sen jälkeen jatkoimme matkaa ja kohta oltiin perillä.
Teatterissa
Kun astuimme sisään teatteriin siellä oli jo vähän ihmisiä. Me odotimme vähänaikaa  kun kello soi ja astuimme itse teatteri saliin. Hetki oli hiljaista kunnes lavalle tuli Tatu ja Patu. Näytelmä oli siis Tatun ja Patun outo loma. Tatu ja Patu olivat saapuneet junalla Helsinkiin serkkunsa Jorin luo.
Jori oli todella kiireinen , mutta miksi? Sitä Tatu ja Patu ei tiedä. He kadottavat Jorin  ja ajattelevat mennä kylpylä Vesikkoon. Mutta joutuvatkin hoitopaikka Esikkoon. Siellä tapahtuu
kaikenlaisia kommelluksia, mutta lopulta kaikki päättyy hyvin.
Ruokailu
Kun teatteri loppui menimme syömään Amarilloon. Söimme hampurilaisia ja ranskalaisia. kun oli syöty sai lähteä shoppailemaan.
Kaupoilla
Syömisen jälkeen menimme kaupoille. Me mentiin ryhmissä. Meidän ryhmään kuului Äiti, Inka, Eemeli, Miia ja minä. Me käytiin seppälässä josta ostin vaatteita. Me käytiin myös lelukaupassa josta ostin Hannah Montana soivan kynän. Myös me käytiin kenkä kaupassa. Sitten meidän piti lähteä.
Kotimatka
Kotimatkalla muisteltiin päivän tapahtumia. - Veera -

Tatu ja Patu menivät päiväkotiin siellä he leikkivät pihalla. Heillä oli snorkkelit  päällä. He te-
kivät myös koneen jolla pääs mihin vaan. He yrittivät  päästä koneella Vesikkoon. Kevät näyttelyssä Tatu ja Patu pukeutuivat putkimiehiksi ja hauskinta oli  Jori  serkku. Jorin  laukku  alkoi savuaa. Lopssa Tatu  ja  Patu  lähettivät kortin. - Miko -

Lähdimme matkaa  9.45 buussillla jonka nimi oli lepikonmäki. Matkallla pelasimme korttia, piirsimme ja vaikka mitä muuta. Pääsimme teatteriin 5 min etu ajassa. Teatterin näytelmä oli Tatun ja Patun  outo loma, jossa he tapaavat Jori-serkun. Jori on tärkeä liikemies ja kaikessa hulinassa Tatu ja Patu joutuva lasten tarha esikkoon ( he yrittivät vesipuisto Vesikkoon) Teatterin jälkeen menimme Amarilloon hampurilaisille. Sitten lähdimme kotiin.  - Jerome -

Odotimme   koululla  Lepikonmäen linja-autoa, koska sillä  oli  varmaan  tauko.Sitten  lähdimme  Tampereelle  katsomaan  Tatun  ja  Patun outoa lomaa.Sen  jälkeen  söimme  hampurilaiset  ja   joimme  limsat  ja   ehdimme  ostoksille  Koskikeskukseen.Sitten  lähdimme  kohti  seurakuntataloa ja kotiin. - Miia -

Kun lähdimme linja autolla koulun pihasta niin ihmettelin että kääntyykö auto, kun lippu tangosta oli vaan 5 cm.Kun saavuimme teatteriin odotimme vähän aikaa ja sitten päästiin katsomaan Tatun Patun  outo loma,,ja esitys oli hyvä.Kun esitys oli loppunut niin lähdimme syömään Amarilloon. Ja kyllä oli hyvä kanahampuilainen Koskikeskuksessa.Kun kaikki olivat syöneet  lähdimme Koskikeskukseen shoppailemaan. BR lelukaupan vieressä olivat kummitäti Sanna ja serkkuni Niila, joka täyttää marraskuun toinen päivä 2v.Lähdimme Koskikeskuksesta noin kello 18.Taas ollaan Pihliksessä. Väsyttävä päivä, mutta myös vilkas. - Leevi -

Menomatkalla istuin Katin vieressä linja-autossa, ja viereisessä penkissä istuivat Veera ja Inka.
Alkumatkasta me vaan höpötettiin, mutta myöhemmin me tehtiin tarinoita, joihin jokainen keksi jonkun adjektiivin. Loppumatka onkin vähän pimee... Pääsimme Katin kanssa Karoliina ja Karoliinan äidin ryhmään.
Hetken odottelun jälkeen aulassa pääsimme katsomaan esitystä. Se oli ihan hyvä, ei kuitenkaan paras mitä olen nähnyt. Parhaat esiintyjät olivat Niko ja Laura.
Menimme Tampereen Koskikeskukseen, Amarilloon, syömään. Syömisen jälkeen saimme mennä shoppailemaan. Me kierrettiin Karoliinan ja Katin kaikki mahdolliset kenkä- vaate- ja korukaupat. Ei me kylläkään ostettu mitään...
Katin kanssa katsottiin Tampereella linja-autosta kaikkien ohikulkijoiden vaatteita. Loppumatka me vaan katsottiin maisemia. - Milla -

Teatterimatka!!
JUTTU 1. Oltiin koululla odottamassa linja-autoa. Sitten se linja-auto tuli ja mentiin kyytiin. Bussissa me syötiin eväitä, elikkä leipää ja  mehua.
JUTTU 2. Oltiin teatterissa ja se näytös. - Mikko -

Lähdimme koululta aamulla. Linja-auton kuski oli Lepikonmäki.  Ensimmäinen pysäkki oli Ruutanan shelli. Syötiin koulun eväitä. Oli hyvää. Sen jälkeen jatkoimme matkaa Tampereelle. Pysähdyttiin Ahaa-teatterin edessä. Tosi upea. Odottelimme milloin pääsemme sisään.
Sen jälkeen kuulutettiin tervetuloa Helsinkiin. Hassua. Pääsimme sinne sisälle. Sitten alkoi esitys. Ensin tuli Tatu ja Patu. He olivat saapuneet Suomen pääkaupunkiin Helsinkiin. He etsivät Jori-serkkua. Hän oli kiireinen liikemies. Kun Jori tuli paikalle,huusi Tatu Jori. Patu huusi Jori-serkku. Jori  hämmästyi nähdessään veljekset. Mutta Jorille tuli liikepuhelu ja Tatu ja Patu ihmettelivät,miksi Jorin matkalaukusta nousi höyryä. Jorilla on todellakin kiire,näkivät Tatu ja Patu.
Sitten oli tauko. Sai ostaa karkkia ja kahvia. Suoma osti kahvia,jotta pysyisi hereillä. Pääsimme sitten katsomaan lopun esityksestä. Oli mukavaa. Tatu ja Patu päättivät lähteä Vesikkoon
kylpylään. Mutta kävi niin,että he menivät päiväkotiin.

Kun esitys loppui,menimme syömään Koskikeskukseen. Todella iso kauppa. Saimme juustohampurilaiset. Tosi hyvää. Kävimme myös ostoksilla ennen lähtöä. Mervi osti kahdet korvikset,palapelin,karkkipussin,ihanan koiranpennun ja huulikiillon. Olikin jo aika lähteä kotiin. Mukava reissu. Kiva teatteri,syöminen ja shoppailu. Istuin Mervin kanssa meno ja tulomatkan. Päivä oli onnistunut. - Suvi -

Aamulla kahtakymmentä vaille kymmenen tuli Toni Lepikonmäen bussi hakemaan
teatteriin. Matkalla minulla ja Jeromella oli hauskaa tekemistä: nimittäin Jeromen pelikorttien etsimistä. Teatteri esitys kertoi Tatun ja Patun oudosta lomasta, niitten isopäisten lastenkirjahahmojen, tiedäthän. Siinä Tatu ja Patu tulevat Helsinkiin lomalle. Jori-serkku opastaa heitä vauhdikkaalla turistikierroksella. He hukuttavat Jorin, ja päättävät virkistäytyä kylpylä Vesikossa. Mutta he päätyvätkin päiväkoti Esikkoon. He nauttivat kuitenkin ”kylpylän”mukavuuksista, ja lopulta löytävät Jorinkin. Kun esitys oli loppunut, me päästiin syömään ravintola Amarilloon. Sitten mentiin shoppailemaan Koskikeskukseen! Minä ostin sieltä hienon auton, ihan vain leluauton kumminkin. Tulomatka olikin väsyttävämpi, kun ei piirtämisestäkään tullut mitään. Kohta päästiin kouluun ja kotiin, mutta hauska reissu tuli tehtyä!  - Hermanni -

Nousimme autoon varttia vaille kymmenen. Linja-auton nimi oli Lepikonmäki, kuski oli Toni Lepikonmäki.
Lähdimme matkaan, alkumatka sujui mukavasti.
Näytelmä nimeltä Tatun ja Patun outo loma alkoi klo:12.30. Se ei ollut oikein minun mieleeni. Se oli tarkoitettu vähän pienemmille.
Jori oli Tatun ja Patun serkku joka oli hyvin kiireinen.
Tatun ja Patun piti mennä vesipuistoon nimeltä Vesikko. sen sijaan he päätyivät päiväkoti Esikkoon. Muut päiväkotilaiset  yrittivät saada heidät Vesikkoon keksien mitä ihmeellisimpiä päähänpälkähdyksiä.
Välillä tuli tauko ja ostin pienen karkkipussin joka maksoi euron.
Kun tulimme takaisin katsomoon Tatua ja Patua yritettiin saada edelleen pois Esikosta. Lopulta he onnistuivat.
Sitten menimme Koskikeskukseen syömään, vaikka olisin halunnut mennä Mc Donalsiin syömään.
Shoppailua oli seuraavaksi. Näin aivan ihanan sormuksen mutta se maksoi liikaa. - Kati -

Oli kivaa mennä teatteriin. Vaikka matka oli pitkä, kuitenkin rattoisa. Ahaa -teatterissa oli hauska kokoperheen näytös. Ravintolassa minä söin juustohampurilaisen, oli hyvää! Ja ei kun kaupoille. Kaupasta en ostanut mitään joten 7,60 euroa säästyi. Kotimatka alkoi jo väsyttää, mutta hauskaa oli.