Narrow screen resolution Wide screen resolution Auto adjust screen size Increase font size Decrease font size Default font size

Pihlajaveden ala-aste, Keuruun kaupunki

Mainospalkki
Etusivu Kuvagalleriat Kylän historiaa Vanha ja uusi Pihlajaveden asemalla 1997
Vanha ja uusi Pihlajaveden asemalla 1997 PDF Tulosta Sähköposti
22.06.2010 10:14
mandolinojahoyry100

Ukko-Pekka ja Mandolino kohtasivat Pihlajaveden asemalla 12.8.1997.
Koulu ja VR


Ukko-Pekka ja uusi "kokeilulättä", Mandolino, kohtasivat Pihlajaveden asemalla 12.8.1997. Sama vanhoilla sivuila

Teppo Niemi 23.6.2010
Pihlajaveden asemalla kuvattu Dm11 ja Hr1 1021 kohtaus:
Hr1 on palaamassa Seinäjoen maatalousmessujen liikenteestä (Seinäjoki asema – Ravirata) Haapamäen kautta Pasilaan Vaunusto on Hr1 huoltovaunu + 5 Ei + EFi. Huoltovaunua lukuunottamatta muut vaunut jäivät Haapamäelle.

Mandolinojen kauppa peruuntui
Dm11 Pihlajavedellä 12.8.1997
Suomeen jo ehtineet kuusi espanjalaisvalmisteista Dm11 -moottorivaunua palautuvat takaisin valmistajalle kaupan peruunnuttua.
Sopimuksen purkamisen syynä ovat moottorivaunujen tekniset puutteet. Epävirallisesti Mandolinoiksi nimetyt moottorivaunut osoittautuivat liian painaviksi ja meluisiksi.
Dm11 -vaunujen paino on sopimuksen mukaan 38 tonnia, mutta Suomeen toimitetut vaunut painoivat yhdeksän tonnia enemmän.
Vähäliikenteisille ja huonokuntoisimmille rataosuuksille tarkoitetun vaunun akselipainoksi tuli siis 11,75 tonnia.
Vaunun sisältä mitattu melutaso ylittää sovitun 12 desibeliä.
VR oli tilannut espanjalaiselta GEC Alsthom Transportelta kuusitoista moottorivaunua.
Kaupan purkamisen myötä VR ei kuitenkaan aio palata takaisin kotimaiseen Dm10-vaihtoehtoon vaan harkitsee uutta tarjouskilpailua.
Henkilöliikenne vähäliikenteisillä rataosilla jatkuu veturijunilla kuten tähänkin asti.

Koulu ja VR

Viimeksi päivitetty 22.07.2010 08:38